Einstein a LinkedIn

Albert Einstein vyučoval fyziku v Oxfordu. V roce 1942 připravoval závěrečné zkoušky v rámci magisterského studia a jeho pomvěd se divil:

„To máme vážně úplně stejné otázky jako předchozí rok?“
Ano, máme přesně stejné otázky“, odpověděl Albert Einstein. „Jen se nám změnily odpovědi…“

To, co se událo v Oxfordu ve čtyřicátých letech minulého století, platí i dnes. Především, když se chystáme na LinkedIn hnout byznysovými ledy, abychom propluli k očekávaným obchodům.

V podstatě řešíme stejné problémy – chceme oslovovat klienty, uzavírat obchod.

Jen musíme hledat jiné prostředky, jiné odpovědi.

To, co nám stačilo na LinkedIn před několika lety a v klasickém obchodování před několika dekádami, v dnešní době už vůbec nefunguje a vůbec nám nepomůže dál. Pokud si přejeme dosáhnout obchodních výsledků, kterých jsme zatím nikdy nedosáhli, tak na to musíme jít úplně jiným způsobem, než doposud dobře osvědčenou cestou.

Otázkou je, zdali se nám podaří najít ty správné postupy.

Je vůbec myslitelné, abychom zvládli nemožné a dosáhli neobyčejných výsledků? Nezavání to tak trochu šílenstvím?

Mám pro vás dobrou zprávu. Odpověď zní „Ano, můžeme dosáhnout neobyčejných výsledků.“

Když uvažujeme o vynikajících výkonech, valná většina z nás jich chce dosáhnout absolutně nesprávným způsobem.

Jak tedy lze dosáhnout všeho, čeho můžeme, jen z toho, co máme? 

My, konzultanti z Linked Akademie, pozorujeme během našich konzultací stále ten stejný fenomén.

Kdykoliv organizace, firmy, týmy doslova „narazí na zeď“ v rámci svých aktivit na LinkedIn, tak mají sklony buď:
A) aplikovat stejné procesy v mnohem větší intenzitě nebo
B) aplikovat stejné procesy v mnohem menší míře.

Ojediněle zaznamenáváme případy, kdy se místo toho rozhodnou uvažovat o zcela jiných procesech.

Jen 3% procenta z nás aplikuje úspěšně jiné postupy v případě předchozího neúspěchu, 97% z nás pokračuje v „narážení do zdi“ s nadějí, že „zeď někdy upadne“.

Vypadá to, že vůbec nepřemýšlíme.

Co je účelem přemýšlení?

Pokud se obrátíme ne neurology, dozvíme se, že účelem přemýšlení je PŘESTAT PŘEMÝŠLET.

Co je tím vlastně myšleno?

Přemýšlení je aktivita, která si od těla vyžaduje vynakládat značnou energii. Kdykoliv začneme uvažovat, přemýšlet, snažíme se to omezovat na co nejkratší možnou dobu.

Poté nám mysl přepíná do režimu řízení autopilotem, v kterém trávíme 95% našich životů. Důvodem je úspora energie.

„Bez strategie, bez rozmyslu nasekám příspěvky na LinkedIn. Stačí, když upoutám pozornost na svůj profil.“ Přesně v této situaci se mnozí uživatelé nechávají řídit autopilotem. Mnozí z vás čtou právě můj článek v režimu autopilota. Já o vás moc dobře vím. 🙂

Důsledek příliš časté jízdy v režimu autopilota neurologové nazývají mentální krátkozrakostí, kterou srovnávají se zorným polem zúženým jako při jízdě tunelem. Přesně to má negativní dopad na aktivity a výkon. Jedná se postoje a úvahy podprůměrného závodního jezdce, který se řítí k cíli na poslední pozici tak daleko od ostatních soupeřů, že je naprosto přesvědčen, že dojede jako první.

Uživatelé na LinkedIn uvažují o svých aktivitách často jen v rámcích, které doposud poznali. Rámce jsou přesně definované díky rychlým návodům, o které mnozí mají tak velký zájem. 

Pokud uvažujeme v rámcích, definovaných zákonem, slušným chováním, tak je vše v pořádku. Ovšem v obchodování uvažujeme také v mezích rámců inovace, popř. technologických rámcích. Technické normy představují rámce, definující vše, co je normální.

Problém spočívá v tom, že takové rámce poskytují jen velmi omezený prostor pro velkolepé výsledky, které většina z nás s tak naprostou samozřejmostí očekává. Překračování takových rámců mnozí považují za naprosté šílenství. 

Jako ilustrativní příklad takové šílenosti nám poslouží přesně to, co řešíme každý večer. Co si dáme k večeři. Mnozí z nás určitě navrhnou něco si uvařit doma, zkusit dovážkovou službu. Jen malé procento z nás by přišlo s návrhem jít na ryby, jít do lesa pro maso…

Pro mnohé z nás je myšlenka jít na lov naprosto šílená. Ovšem najde se několik jedinců, pro které je tato myšlenka naprosto komfortní.

Mohu vás ujistit. My šílení rozhodně nejsme. My v Linked Akademii umíme o sociální síti LinkedIn přemýšlet, uvažovat tak, že s našimi klienty vypracujeme řešení, šité na míru jejich potřebám. Zmíněnou energii moc rádi vynaložíme, abychom mohli s nadšením uvažovat mimo zavedené a běžné rámce. Jsme tým nadšenců. Každý z nás s jinou a specifickou odborností. Usilujeme o výsledky našich klientů. A o tah na branku. Přesně o to nám jde.

Do nového roku 2021 přeji vám všem: Uvažujte častěji mimo zavedené rámce (out of the box).

Tomáš Burda

Líbí se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Přečtěte si také: Co má společné Sales Navigator a Chytrá Horákyně? >>>

 

Comments

Share on activity feed

Powered by WP LinkPress

Tomáš Burda
Jsem profík v navolávání obchodních schůzek, ovšem připadalo mi hloupé volat jen tak naslepo. LinkedIn jsem začal využívat k akvizici nových kontaktů. V roce 2019 jsem zavítal na workshop Jany Bártíkové „Jak na LinkedIn“. Od té doby jsem aktivním uživatelem sociální sítě LinkedIn. Díky svým aktivitám v této sociální síti se mi daří navazovat nové kontakty. Přes LinkedIn se mi ozývá stále vyšší počet zájemců o obchodní schůzku. LinkedIn je pro mě zdrojem užitečných networkingových aktivit se skvělou komunitou podnikatelů a zajímavých lidí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..