Nepůjde mi to.
Neumím psát.
Nevím, co tam mám dávat.
Nechci se pracovně znemožnit.
Tyhle věty člověku naskakují v hlavě, pokud přemýšlí nad tím, že by začal přidávat posty na LinkedIn. Pěkně za sebe, ne schovaný za název firemního profilu. Takovým myšlenkám se nedivím. Sama jsem začínala na LinkedIn publikovat s podobnými obavami. Tedy kromě té, že neumím psát. Psaní mě živí už řadu let, takže psaní se vážně nebojím.
A tak jsem prostě začala. Zhruba před rokem jsem napsala svůj první pořádný post. První post, se kterým jsem to myslela vážně. Už žádné lelkování a paběrkování se sdílením postů ostatních – sdílením člověk stejně ničemu a nikomu na LinkedIn nepomůže.
První post a hned takový záběr. Nebudu lhát, ten náramný dosah a docela vysoké zapojení uživatelů v reakcích mě povzbudily v dalším psaní. A tak jsem se pustila do pravidelné publikace.
Na LinkedIn chodí lidé primárně jako na profesní platformu. Mají zde profil, zkoumají konkurenci, navazují kontakty s lidmi ze svého oboru.
Že jde o sociální síť si mnohdy uvědomí až při podrobnějším zamyšlení a poté, co si LinkedIn prostředí trochu osahají. Původně si sem lidé chodili pouze zakládat a upravovat profesní profil, nyní ale přichází častěji a hledají užitečné informace. Většina z nich sice netvoří obsah, ale konzumují ho. Proto tady můžete jako firma i jednotlivec solidně vydělat. Záleží na tom, co je na LinkedIn vaším cílem.
Osobní nebo firemní značku si na LinkedIn můžete budovat dvěma způsoby:
Samotná popularita vám zakázky nepřinese. LinkedIn sláva = polní tráva. Byznys nula nula nic.
Pokud chcete, aby vám LinkedIn generoval zákazníky, rozhodně směřujte veškeré síly a prostředky do druhé možnosti. A protože cesty páně a LinkedIn algoritmu jsou nevyzpytatelné, jděte na to chytře.
V síti spojení máte 5 lidí a profil poloprázdný, na pár chudých kolonek? V tuto chvíli je zbytečné dávat péči a práci psaní postů. Nejprve si vylaďte osobní profil.
Do profesního představení si co nejvýstižněji a stručně napište, čím se živíte, nebo zabýváte. Citáty a životní moudra sem NEPATŘÍ!!!. Neřeknou o vás a o tom, co děláte, vůbec nic.
Vypište si taky poctivě část O mně i samotné profesní bio (Přehled pracovních pozic) a další části profilu.
LinkedIn profil je vaše digitální vizitka, takže pokud si ho dobře zpracujete, můžete sem prolinkem rovnou posílat potenciální klienty.
Jakmile si vytvoříte propracovaný profil, začněte si rozšiřovat síť spojení. Navazujte nové kontakty, networkujte. LinkedIn má propracovaný systém filtrů, díky kterým vám rozšiřování sítě půjde hladce.
Už při rozšiřování sítě myslete na to, pro koho budete psát. Kdo jsou ti lidé, kteří se zajímají o věci související s vaším produktem nebo službou? Mají cíle, potřeby, otázky, problémy, jejž umí vaše služba vyřešit? Kdo to vlastně je? Majitelé, jednatelé, ředitelé, manažeři? Na LinkedIn zkrátka naprosto přesně zacílíte na lidi, kteří ve firmách rozhodují. A dělají byznys.
1. Reagujte a komentujte
Síť spojení se vám rozrostla už alespoň na pár stovek spojení a profil jste přímo napěchovali užitečnými informacemi. Teď je ten správný čas posunout to dál. Osmělte se a začněte s komentováním postů, které vám nabízí váš LinkedIn feed. Reakce ve formě lajků jsou taky dobré, ale komentováním na sebe víc upozorníte.
Pokud budete v komentářích sdílet podnětné názory, zaujmete ostatní diskutující. Ti se půjdou podívat k vám na profil, aby zjistili, s kým si vlastně píší.
2. Napište první post
Přípravy spějí ke konci, klidně se do toho dejte. Vytvořte první post. Nic složitého. Najděte si téma, které je vám blízké a napište to. Přidejte vhodnou fotku nebo krátké video a pusťte post do světa.
Posty “publikačních nováčků” LinkedIn algoritmus mírně zvýhodňuje a sám je nabízí uživatelům ve feedu, a to dokonce víc než posty ostřílených matadorů. Pokud si to chcete ještě trochu vylepšit, přidejte poutavý titulek na začátek postu a pár populárních a s vaším tématem souvisejících hashtagů na závěr.
Můžete si vytvořit také svůj osobní hashtag, pod kterým se bude sdružovat váš obsah na dané téma. Nad ním si postupně vybudujete komunitu lidí, kterým se pak bude váš obsah zobrazovat přednostně.
3. Publikujte pravidelně
Jeden post vám bitvu o LinkedIn leady nevyhraje. Aby vám tahle sociální síť snášela “zlatá” byznysová vejce, musíte svůj obsah publikovat pravidelně.
2 až 3 posty týdně na vašem osobním profilu jsou ideál. Žádná slepička nesnáší vajíčka, pokud ji nekrmíte pravidelně. V případě LinkedIn je třeba vydržet alespoň půl roku. Publikovat a nepolevit.
Dříve či později poptávka po vašich službách přijde. A pak další. A další. A nakonec budete muset poptávky odmítat. Jako já dnes.
Publikování obsahu na LinkedIn patří mezi aktivity obsahového marketingu. Ten bývá VŽDY časově náročný, anebo nákladný, pokud pro vás někdo obsah tvoří.
Výsledky nejdou vidět hned. Přicházejí většinou po 3. měsíci pravidelného publikování kvalitního, zacíleného obsahu s přidanou hodnotou.
Ale když se pak dostaví a vy budete díky dobře a strategicky publikovanému obsahu vidět a prodávat své služby nebo produkt, ten pocit penězi nevyčíslíte.
Vrtá vám v hlavě, co a jak na LinkedIn psát a co tam vlastně pořád dávat? Přihlaste se na můj workshop, kde si ukážeme, jak psát na LinkedIn tak, abyste vás mělo rádo vaše publikum i LinkedIn algoritmus. A hlavně tak, aby vám LinkedIn generoval byznys a relevantní poptávky. Protože tohle je váš cíl na LinkedIn.
Radka Legerska
Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:
Přečtěte si také: „Nový LinkedIn algoritmus Dwell-Time >>>“
Comments
Powered by WP LinkPress