Jistě si na to všichni vzpomenete, jak jsme si před pěti až deseti lety zakládali profil na LinkedIn. Hlavně proto, abychom si vystavili online životopis. Co kdyby mi náhodou někdo nabídl práci snů? Nebo co kdyby si mě někdo všimnul? A hlavně – proč na LinkedIn vlastně nebýt. Nic to nestojí.
Ale práci nám nikdo nenabídl. Nikdo si nás nevšímal a LinkedIn nás ani moc nebavil.
Ještě před 3 roky byl LinkedIn v České republice a na Slovensku doménou recruiterů, HRistů a možná několika expertů. Zajímavého obsahu tam bylo pomálu a že bych z LinkedIn měl dokonce získávat zakázky a klienty? To znělo spíš jako nepovedený vtip.
To bylo včera…
Časy se mění a LinkedIn nám pěkně dozrává. A odpovídají tomu i dnešní čísla a statistiky.
Z LinkedIn se stal relevantní obchodní a marketingový kanál, kde se získávají reálné zakázky a domlouvají zajímavé spolupráce.
Takže dnes na LinkedIn můžete udělat obchod. Najít zaměstnance. Domluvit si spolupráci.
Jenže když chceme být na téhle síti úspěšní dnes, tak si musíme připravit strategii, jak uspět i zítra. Dlouhodobé přemýšlení a koncepční zapojení toho co a jak dělám, je nutnost.
Pro příklad:
Tohle je dnešní LinkedIn. Obsahová pracovní sociální síť, která dokáže generovat nové poptávky. Je to marketingový a obchodní nástroj, pokud se používá cíleně, s rozmyslem a strategicky.
Začínáme už dnes – profilem, sítí a obsahem. Tak získáváme náskok v rámci algoritmu, protože nás LinkedIn stále indexuje a hodnotí. Čím zajímavější a pro síť přínosnější obsah připravujeme, tím jsme i pro tuhle síť hodnotnější a ta nás podporuje i pomocí vnitřních procesů. Například nový algoritmus Dwell time, o kterém jsme pro vás psali v tomto článku.
Zítra potřebuji přesně vědět, co mé sdělení dělá s cílovou skupinou. Jak potenciální zákazníci reagují a co je zajímá. Potřebuji také vědět, jak jejich reakce vytěžit a udělat z pasivních pozorovatelů zákazníky. Potřebuji si umět své aktivity naplánovat a dobře vyhodnotit. Potřebuji budovat víc komunitu, než síť kontaktů. V komunitě se lidé vzájemně podporují a sdílí to dobré.
Tohle je pro mě LinkedIn zítřka. Bude na Microsoftu, zda má podobnou vizi. Zatím to vypadá, že se tímhle směrem bude ubírat.
Další kroky už jsou primárně na každém z vás.
LinkedIn je zdarma, nestojí žádné peníze.
Co potřebujete k jeho efektivnímu využívání je čas. Ne zase nějak moc. Důležitá je pravidelnost. Pokud to s LinkedIn myslíte vážně, tak se podívejte do kalendáře. Jste ochotni ochotni si každý den naplánovat 30 min – 1 hodinu právě na něj?
Pak vám zaručuji odměnu v podobě pravidelného přísunu poptávek po vašich službách a produktech. Zvýšení povědomí o vašem osobním brandu a fungování vaší firmy. Navíc, kdo za pár let na LinkedIn nebude, tak přijde o zásadní nástroj pro prezentaci a obchod.
A pokud si stále nejste jistí, tak přijďte na můj workshop, kde se dozvíte o LinkedIn vše, co k jeho přeměně na zdroj vašich zákazníků potřebujete. Potom se rozhodnete daleko snáz…
A s vámi, kdo už jste si významem LinkedIn pro váš byznys a marketing jisti, se tam samozřejmě potkám také moc rád ?
Přihlaste se na můj workshop ZDE >>>
Kryštof Kopecký
Líbí se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn: