LinkedIn včera, dnes a zítra

Jistě si na to všichni vzpomenete, jak jsme si před pěti až deseti lety zakládali profil na LinkedIn. Hlavně proto, abychom si vystavili online životopis. Co kdyby mi náhodou někdo nabídl práci snů? Nebo co kdyby si mě někdo všimnul? A hlavně  – proč na LinkedIn vlastně nebýt. Nic to nestojí.

Ale práci  nám nikdo nenabídl. Nikdo si nás nevšímal a LinkedIn nás ani moc nebavil.

Ještě před 3 roky byl LinkedIn v České republice a na Slovensku doménou recruiterů, HRistů a možná několika expertů. Zajímavého obsahu tam bylo pomálu a že bych z LinkedIn měl dokonce získávat zakázky a klienty? To znělo spíš jako nepovedený vtip.

To bylo včera…

Časy se mění a LinkedIn nám pěkně dozrává. A odpovídají tomu i dnešní čísla a statistiky.

Jaký je LinkedIn dnes?

  • Celosvětově má síť LinkedIn přes 725 milionů uživatelů
  • Za poslední 3 roky se síť v České republice prakticky zdvojnásobila a nyní je v ní skoro 2 000 000 uživatelů!
  • Již dávno to není jen doména seniorních odborníků – nejvíce je zastoupena věková skupina 25 – 34 let
  • Aktivita a tím pádem i zajímavý obsah se také každým měsícem zvyšuje – stále je to bohužel tristních 2-3 % pravidelně publikujících uživatelů (a tím pádem příležitost pro vás?)
  • Lidé se na LinkedIn nově registrují primárně kvůli získávání kontaktů a nových zakázek!

Z LinkedIn se stal relevantní obchodní a marketingový kanál, kde se získávají reálné zakázky a domlouvají zajímavé spolupráce.

Takže dnes na LinkedIn můžete udělat obchod. Najít zaměstnance. Domluvit si spolupráci.

Jenže když chceme být na téhle síti úspěšní dnes, tak si musíme připravit strategii, jak uspět i zítra. Dlouhodobé přemýšlení a koncepční zapojení toho co a jak dělám, je nutnost.

Pro příklad:

  • Před třemi lety jsme na LinkedIn vystavili životopis a čekali. To byla strategie. Dnes už je potřeba mnohem víc. Bez skvělého profilu, který mluví o vás jako ambasadorovi vašeho podnikání či firmy, to nejde. A ten profil musí být velmi dobře napsaný – aby mu rozuměla cílová skupina. A také optimalizovaný pro algoritmus vyhledávače. Tohle se dříve vůbec neřešilo.
  • Před třemi roky jsme si do sítě nikoho aktivně nepřidávali, natož abychom si chtěli na LinkedIn cíleně vyhledávat své potenciální klienty. Dokonce jsme často i spojení odmítali, protože nám bylo divné, že by nás někdo koho neznáme chtěl mít v síti. Dnes naproti tomu my jsme ti aktivní a rozšiřujeme si pomocí vyhledávání s pokročilými filtry a Boolean search sít našich potenciálních zákazníků.
  • Pár let zpátky jsme nečekali, že se na LinkedIn něco zajímavého dozvíme a nebo naučíme. Nebyl to zdroj přidané hodnoty. A dnes jsme ti, kteří mají obsah s přidanou hodnotou tvořit. Získáme si tím důvěru sítě. Poradíme a pomůžeme dalším uživatelům. Ti nás díky tomu podpoří komentářem nebo lajkem a náš příspěvek se tak dostane až k budoucímu klientovi. A ten nám díky tomu zavolá se zájmem o spolupráci.

Tohle je dnešní LinkedIn. Obsahová pracovní sociální síť, která dokáže generovat nové poptávky. Je to marketingový a obchodní nástroj, pokud se používá cíleně, s rozmyslem a strategicky.

On-line workshop LinkedIn pro byznys

A LinkedIn zítra?

Začínáme už dnes – profilem, sítí a obsahem. Tak získáváme náskok v rámci algoritmu, protože nás LinkedIn stále indexuje a hodnotí. Čím zajímavější a pro síť přínosnější obsah připravujeme, tím jsme i pro tuhle síť hodnotnější a ta nás podporuje i pomocí vnitřních procesů. Například nový algoritmus Dwell time, o kterém jsme pro vás psali v tomto článku.

Zítra potřebuji přesně vědět, co mé sdělení dělá s cílovou skupinou. Jak potenciální zákazníci reagují a co je zajímá. Potřebuji také vědět, jak jejich reakce vytěžit a udělat z pasivních pozorovatelů zákazníky. Potřebuji si umět své aktivity naplánovat a dobře vyhodnotit. Potřebuji budovat víc komunitu, než síť kontaktů. V komunitě se lidé vzájemně podporují a sdílí to dobré.

Tohle je pro mě LinkedIn zítřka. Bude na Microsoftu, zda má podobnou vizi. Zatím to vypadá, že se tímhle směrem bude ubírat.

A co dál?

Další kroky už jsou primárně na každém z vás.

LinkedIn je zdarma, nestojí žádné peníze.

Co potřebujete k jeho efektivnímu využívání je čas. Ne zase nějak moc. Důležitá je pravidelnost. Pokud to s LinkedIn myslíte vážně, tak se podívejte do kalendáře. Jste ochotni ochotni si každý den naplánovat  30 min  – 1 hodinu právě na něj?

Odpověděli jste si ano?

Pak vám zaručuji odměnu v podobě pravidelného přísunu poptávek po vašich službách a produktech. Zvýšení povědomí o vašem osobním brandu a fungování vaší firmy. Navíc, kdo za pár let na LinkedIn nebude, tak přijde o zásadní nástroj pro prezentaci a obchod.

A pokud si stále nejste jistí, tak přijďte na můj workshop, kde se dozvíte o LinkedIn vše, co k jeho přeměně na zdroj vašich zákazníků potřebujete. Potom se rozhodnete daleko snáz…

A s vámi, kdo už jste si významem LinkedIn pro váš byznys a marketing jisti, se tam samozřejmě potkám také moc rád ?

Přihlaste se na můj workshop ZDE >>>

Kryštof Kopecký

Líbí se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Přečtěte si také: Jak rozhýbat LinkedIn >>>

Kryštof Kopecký
LinkedIn je můj "denní chleba" pro získávání kontaktů a zakázek. A funguje skvěle. Tato síť je pro mě primárně byznysový nástroj, jak si dělat vlastními silami marketing a nabízet své služby. Od začátku roku 2020 pravidelně ukazuji na workshopech zájemcům a svým klientům sílu a možnosti využití této sítě pro jejich podnikání.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..