Nový LinkedIn algoritmus Dwell Time

Nový LinkedIn algoritmus: Dwell Time

LinkedIn se rozhodl před časem změnit algoritmus, který rozhoduje o tom, komu, kolika lidem se váš post, zveřejněný na síti, zobrazí. Jaký bude jeho dosah.

Do nedávna rozhodoval počet komentářů, lajků a sdílení. Čím více jich bylo, tím více se post šířil sítí až do třetí úrovně spojení.

To však vedlo k tomu, že vznikalo stále více příspěvků s prvoplánovou snahou získat hlavně co nejvíc lajků a komentářů. Jistě jste mnohokrát narazili na post o nějaké „důležitosti“ jako je výběr fixů na flipchart, končící otázkou: „A jak to máte vy?“ ?

A obsah s přidanou hodnotou, který především chce LinkedIn svým členům zprostředkovávat, se nešířil tak dobře, jako „bulvár“.

Proč?

  1. Většina členů sítě LinkedIn chce být pasivní. Prostě jen konzumovat obsah. Do komentování a lajkování se zapojuje vždy jen malá skupinka lidí. Všimněte si, že jsou to stále ti stejní.
  2. Okomentovat nedůležitý post, kde je každý názor správný, je bezpečné. Ale okomentovat odborný obsah, to už v sobě nese riziko, že ze sebe udělá člověk „pitomce „, když se sekne. Před svými kolegy, šéfy, podřízenými, klienty, které má v síti. Ne každý do toho chce jít.
  3. Klíčoví lidé ve firmách, rozhodovatelé, nemají čas ani potřebu se zapojovat a zviditelňovat se v diskusích. Pokud je pro ně obsah zajímavý a přínosný, přečtou si ho, použijí a jdou dál.

LinkedIn chce být zdrojem hodnotného obsahu, který vzdělává, inspiruje, rozvíjí. To si totiž přeje většina jeho členů, jak ukázal nedávný průzkum. (viz fotografie, prezentováno na LinkedIn CZE Summitu 2019  Larou Julio, Market Development Manager EMEMA, LinkedIn).

Aby LinkedIn podpořil tvorbu a šíření HODNOTNÉHO OBSAHU, rozhodl se algoritmus změnit.

Jak funguje nový algoritmus Dwell Time?

Každý podobný algoritmus je ohromně složitý vzorec, do které vstupuje spousta proměnných. Nikdy se nikdo nedozví, které a jak přesně. Ale rozhodující veličina je známá a další lze vypozorovat z výsledků publikovaného obsahu.

Rozhodující veličinou nového algoritmu je tedy ČAS. Algo si „stopne“, kolik času je třeba k přečtení postu (shlédnutí) videa. A pak sleduje, kolik % z tohoto maximálního času příjemci obsahu jeho „konzumaci“ věnují. Čím vyšší procento, tím větší dosah.

Co vlastně znamená DOSAH: Dosah u běžných postů říká, kolika lidem se post zobrazil v newsfeedu (na hlavní stránce, kde vidíte příspěvky). Zobrazením jsou asi 3 sec než skrolujete dál. U videa se počítá přehrání alespoň 3 sec (pokud má někdo vypnuté automatické přehrávání, zobrazení se nezapočte). Zobrazení článku zase říká, kolik lidí si článek otevřelo.

Jak získat velký dosah s novým algoritmem?

Nejdůležitější je zacílení, relevance a přidaná hodnota obsahu.

  1. ZACÍLENÍ – vybudujte si velkou, ale zacílenou síť spojení. Magická hranice je 1.000 spojení. Vaši síť by měli tvořit z 80% lidé, pro které budete obsah tvořit. Pokud používáte LinkedIn pro byznys, pak by to měli být vaši stávající a potenciální zákazníci, klíčoví lidé ve vašich cílových firmách. To bude vaše publikum, pro které budete obsah tvořit.
  2. RELEVANCE A PŘIDANÁ HODNOTA – pro toto své publikum vytvářejte obsah, který ho zajímá a kterému vy, jako odborník, rozumíte. Který mu přináší odpovědi na otázky, řešení problémů, novinky v oboru, návody, jak co dělat…

Takový obsah bude mít nejen dosah. Ale způsobí jednu DŮLEŽITOU VĚC. Získá vám důvěru vašich potenciálních zákazníků, že vy rozumíte tomu, co oni potřebují. Budou vás vnímat jako experta a potenciálního partnera. Umožníte jim mít s vámi a vaším řešením, vaším know-how, zkušenost. Takový obsah vám bude GENEROVAT LEADY z LinkedIn.

Další tipy, jak zvyšovat dosah s novým algoritmem:

  1. Dosah má nyní pomalejší „nájezd“, ale za to roste mnohem déle (48 hodin i víc). Takto se šíří vaše posty pomalu, ale jistě, až za hranice vaší sítě. Je třeba s tím počítat. Dejte postům čas. Nepublikujte denně, ideál je 3x týdně, minimum 1x týdně.
  2. Stále platí, že větší dosah mají posty publikované na OSOBNÍM PROFILU, než na firemní stránce. Proto pokud chcete zapojit LinkedIn do vaší firemní prodejní a marketingové strategie, bude vám skvěle fungovat AMBASADORING.
  3. PŘESDÍLENÍ JE K NIČEMU. Posouvat dál obsah třeba z firemní stránky na osobní profily nebo opačně pomocí tlačítka „Sdílet“,  je zbytečné. Dosah postů, které sdílíte, je minimální, v řádu jednotek procent oproti postům, které jsou publikovány jako původní. Tvořte vlastí obsah nebo používejte (občas) místo sdílení citaci. Vlastní obsah vám získá důvěru mnohem rychleji…
  4. Externí linky (odkazy na jiné webové stránky) už nesnižují nijak rapidně dosah. Nemusíte už tedy dávat linky do komentářů (což byla úplná blbost i předtím…)
  5. Video funguje s novým algo lépe. Musí však být nahrané v MP4. Nejlépe funguje délka do 1 min, potom do 3 min. POZOR – číslo dosahu videa (i článku) se počítá jinak, než u běžných postů! Viz výše.
  6. Posty s dokumenty – vyzkoušejte je! Mají překvapivě dobrý dosah. A vejde se do nich hodně hodnotného obsahu.
  7. Používejte hastagy – ty populární, které již mají své sledující, vám zajistí zobrazení vašich postů mimo vaši síť. Najděte takové ve svém oboru, bude je sledovat relevantní publikum.
    Vytvořte si také pár hastagů vlastních a naučte svou síť je sledovat. Tak se jim bude váš obsah zobrazovat přednostně. Vybírejte takové, které jasně definují obsah vašich příspěvků.
    Používejte víc méně stejné hastagy ve svých postech. Oba typy – populární i vlastní. Minimálně 3, maximálně 10 vjednom postu
  8. Označování osob a firem – může zvýšit váš dosah, pokud alespoň 50% označených reaguje (lajkem, komentářem). Pokud nikdo z označených reagovat nebude, vyhodnotí algo post jako spam a jeho dosah sníží. Proto označujte smysluplně je toho, kdo má s obsahem postu opravdu něco společného.
  9. Lajky a komentáře neztratily svůj význam úplně. Zapojení publika pomáhá zvyšovat dosah postu. Není však už tím hlavním parametrem. Skvělý dosah můžete s kvalitním obsahem získat i bez nich.

To DŮLEŽITÉ na závěr

Dosah vašich příspěvků by neměl být váš hlavní cíl na LinkedIn. Je to pomocná metrika. Vždy se dívejte na ten konečný výsledek – kolik vám váš hodnotný obsah na LinkedIn vygeneroval leadů.

Trvá to 3 – 6 měsíců, v závislosti na vašem byznyse a cílové skupině, než se tak stane.

Když budete publikovat do velké a cíleně vytvořené sítě spojení obsah, který bude pro vaši cílovku užitečný, vaši zákazníci za vámi přijdou. 

Jana Bártíková

Líbí se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Přečtěte si také: Jak předběhnout konkurenci >>>

Comments

Share on activity feed

Powered by WP LinkPress

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře
  1. Pěkný den, Jano, děkuji Vám za zajímavé shrnutí. Samotnou mne překvapila informace ohledně odkazů v komentářích, na LI jsem si u mnoha lidí všimla, že právě takto je vkládají. I zmínka ohledně videí je zajímavá.

Napsat komentář: Odkaz v komentářích a videa Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..