Psát příspěvky na LinkedIn prý nemá smysl

“Opravdu si myslíte, že jenom proto, že někde něco publikuju, si ode mne někdo něco koupí? No to bych chtěl vidět ředitele, který si něco koupí jenom proto, že o tom napíšu příspěvek.”

I takovou reakci lze najít na LinkedIn při diskutování nad obsahovou strategií nebo “content marketingem”. A pravdou je, že jenom kvůli jednomu příspěvku se opravdu nic nestane. Je za tím něco víc.

Už od roku 2015 učíme absolventy Linked Akademie, jak potenciál této neustále rostoucí sítě využít ve prospěch svého podnikání. Díky statusu “profesní sítě” zde najdete mnoho vrcholových manažerů, majitelů B2B i B2C firem nebo špičkových odborníků různých profesí. LinkedIn je v tuto chvíli jediná fungující sociální síť, která je “adresná”.

Vysvětlíme si to na příkladu.

Vaše firma vyvinula aplikaci, která vašim klientům usnadní organizaci vnitrofiremních i externích eventů. Taková prima appka, díky které si každý koupí lístek, má informace na jednom místě. Pohodlné pro organizátora i účastníky. Takových appek je alespoň dalších 10.

Vaše firma má webovky. Máte tam i blog. Publikujete tam články o dění ve firmě. Publikujete články o nových funkcionalitách. Ukazujete svým klientům jak appka funguje a co přinese. Ale to nestačí.

Musíte svůj web a informace na něm zpropagovat. Aby se k tomu obsahu lidé dostali. Investujete nemalou částku do SEO vyhledávání. To aby, když si někdo bude hledat podle klíčových slov, že potřebuje zařídit event, najde zrovna vás. To není úplně levná věc.

Běžná konverzní míra online marketingu se pohybuje dle dostupných zdrojů okolo 1%. Dají se dohledat tak povedené kampaně, které mají klidně i 15 – 30% konverzní míru. Dosáhnout takového výsledku však znamená docela zásadní investici do marketingu. Přemýšlíte, kde najít zákazníky, kteří by appku pro organizaci eventů chtěli využít.

Tak třeba “event manager Praha” – na LinkedIn jich je 9.757. Ruku na srdce. Za jak dlouho a jak dobře dokáže obchodník roztřídit tolik kontaktů k oslovení? Chytrý majitel firmy na event appku si ale pomůže automatizací. Existují jednoduché nástroje, které za vás těch 9.757 kontaktů roztřídí podle dalších vámi zvolených kritérií. A co víc. Postupně vám ty relevantní kontakty přidá do vašich spojení a to včetně průvodní zprávy.

Zatímco si budujete takto jasně definovanou síť potencionálních klientů, váš obchodník zpracovává první kontakty a oslovuje první z nich. Jeho kontakt je však „studený„.

Současně vy do sítě pouštíte obsah. Ukazujete, co vaše appka umí. Píšete o tom, jaká jste firma. Píšete o tom, kdo jste vy sám. A tito lidé váš obsah vidí. Někteří to jenom pasivně čtou, někteří občas něco komentují. A někteří z nich už jsou vaši zákazníci a dávají vám i vašim budoucím klientům zpětnou vazbu. “Ta appka je fakt boží. Event jsem díky tomu zařídila snadno.” I to je obsah, který se dostává do vaší sítě.

Výhodou je, že stejně jako lidé reagují na váš obsah, vy můžete reagovat na obsah druhých. A začít vytěžovat „předehřáté“ kvalitní leady…

A nejen to…

Lidé se spojují s lidmi. Když svou aktivitu uchopíte za ten správný konec, přinese to výsledky. Lidé si vás začnou všímat a až nadejde doba, že budou potřebovat nějakou event appku, budete první, na koho si vzpomenou.

A přesně takto může fungovat i váš byznys na LinkedIn.

Lucie Zitterbartová

P.S. Potřebujete se v klidu zamyslet nad tím, jaký obsah a jak na LinkedIn publikovat? Vytvořit si svůj seznam příspěvků, publikační plán a vlastní obsahovou a prodejní strategii na LinkedIn? Pak přijďte na můj workshop, vše vytvoříme, v malé skupince, společně. Tady se můžete přihlásit >>>

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn!

>Přečtěte si také: 3 tipy pro obsah na LinkedIn >>>

Lucie Zitterbartová
Jsem Lucie Zitterbartová - naučím vás, jak tvořit na LinkedIn obsah, který prodává. Spojila jsem své znalosti z byznysu se svým citem pro text a díky tomu píšu obsah, který Vám pomáhá budovat svůj osobní brand a získávat nové zákazníky. Díky LinkedInu jsem získala zajímavou práci, navázala jsem spolupráci s mnoha klienty a nyní mám možnost podílet se na skvělých projektech. Plním si svůj sen o podnikání v oblasti obsahového marketingu a těším se na to, co mne ještě čeká.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..