Využíváte LinkedIn jako strategický nástroj?

Každý z nás používá několik důležitých „pomocníků“ pro své podnikání a projekty. Bez kalendáře, kam si plánujeme schůzky, bez poznámek, ať už do bloku nebo elektronicky, nebo bez CRM systému, kde evidujeme své klienty a zakázky, budeme jen těžko úspěšní. 

A máme tu LinkedIn.

Síť pro získávání relevantních kontaktů, schůzek a ideální nástroj pro nový obchod. Vnímáte ho stejně důležitě jako třeba kalendář či CRM? Ne? Potom těžko můžete očekávat, že bude fungovat a nosit zakázky. 

LinkedIn je obsahová síť a tvořit obsah stojí čas. Čas pro mozek to vymyslet, čas pro ruce to napsat a čas pro čtenáře to přelouskat. Jak kvalitně psát prodejní obsah, o tom se rozepsala kolegyně Lucie ve svém článku.

 Já vám poradím, jak cíleně posouvat LinkedIn na úroveň stabilního a funkčního obchodního kanálu. 

  1. Neberte LinkedIn jako sociální síť. Přístup a vaše přemýšlení je půlka úspěchu. Pokud budete o LinkedIn uvažovat jako o další sociální síti, která je skvělá na prokrastinování, tak budete prokrastinovat? Je to byznys nástroj, tak k němu tak přistupujte.  Z pohledu času i aktivity.
  2. Udělejte si na LinkedIn prostor. Pokud máte důležitou schůzku, máte ji v kalendáři. Pokud potřebujete udělat nějaký úkol, máte ho evidovaný. To samé platí o času na LinkedIn. Udělejte si na něj místo v kalendáři. Jednou denně, jednou týdně, podle potřeb.
  3. Vyhodnocujte si výsledky. Když dělám obchodní schůzky, tak řeším, zda z nich byl obchod. Když prodávám výrobky, koukám kolik jsem utržil. Na LinkedIn si můžete na pravidelné bázi vyhodnocovat dosah příspěvků, počet relevantních kontaktů v síti, můžete si evidovat kolik schůzek jste zde dohodli, i jak byly úspěšné. Důležité je to dělat pravidelně jako běžnou věc. 

Když zavedete výše napsané tři body do své rutiny, máte velkou šanci, že se z LinkedIn doopravdy stane váš výkonný pomocník pro nový obchod. A ne jen žrout času a místo kam se s výmluvou „ale já přece dělám něco pro svůj byznys“, zašijeme.  

Abyste mohli tři mé tipy v praxi naplno využít, potřebujete dobře poznat a ovládnout prostředí LinkedIn.

  1. Potřebujete vědět, jak LinkedIn, jako byznysový nástroj, vlastně funguje. V čem se liší od jiných sítí, jaké jsou principy marketingu a obchodu na LinkedIn, jaké strategie a které kroky vám budou generovat nové zákazníky. 
  2. Potřebujete zjistit, jak přeměnit svůj LinkedIn profil ve svou byznys vizitku. Aby se z on-line životopisu stal váš reprezentant, který vám bude přitahovat ty správné kontakty. 
  3. Potřebujete se naučit, jak na LinkedIn cíleně vyhledávat ta správná spojení, potenciální zákazníky.  
  4. A potřebujete umět se svými spojeními na LinkedIn efektivně komunikovat a přeměňovat je v zákazníky skutečné. 

. 

To všechno vám předám a prakticky ukážu na svém workshopu. Přijďte a udělejte z LinkedIn svůj strategický nástroj pro váš byznys.

Kryštof Kopecký

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn: 

Přečtěte si také: Jak rozhýbat LinkedIn >>>

 

Kryštof Kopecký
LinkedIn je můj "denní chleba" pro získávání kontaktů a zakázek. A funguje skvěle. Tato síť je pro mě primárně byznysový nástroj, jak si dělat vlastními silami marketing a nabízet své služby. Od začátku roku 2020 pravidelně ukazuji na workshopech zájemcům a svým klientům sílu a možnosti využití této sítě pro jejich podnikání.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..