Jste na LinkedIn nebo jste aktivní na LinkedIn?

Ano, v tom je zásadní rozdíl…

LinkedIn má celosvětově přibližně 500 milionů uživatelů. V České republice je to asi 920 tisíc profilů (o cca 300 tisíc víc než v roce 2015!). Já osobně mám ve své profesní síti na LinkedIn více než 3.000 kontaktů. 3.000 lidí, kteří jsou na LinkedIn. Ale opravdu aktivních je jich jen pár, odhaduji to na několik jednotlivců z celé mé sítě. Řekněme 20% z nich. Odhaduji, že podobné to bude v celém měřítku této sítě.

Jen malé procento členů je na LinkedIn skutečně aktivní. Ostatní na LinkedIn prostě jen jsou…

Vytvoří si svůj profil, propojí se se svými známými, někdy i s dalšími kontakty. To je vše. Když hledají práci, prohledávají pracovní nabídky a reagují na ně. Tím veškerá aktivita končí.

V čem především spočívá aktivita malého procenta členů?

  • V publikování vlastního obsahu
  • Postování, sdílení, komentování cizího obsahu ze své expertní oblasti
  • Aktivním zapojení se do profesních skupin
  • Vytváření profesních skupin a jejich aktivní spravování
  • V cílené komunikaci se členy své sítě
  • Vzdělávání se
  • Aktivním a cíleným rozšiřováním své profesní sítě

A v čem je rozdíl? Ve výsledku.

Aktivní členové LinkedIn využívají potenciál této profesní sociální sítě naplno. A díky tomu získávají.

Test: je váš LinkedIn magnetem na zákazníky

1. Budují si expertní značku

Díky svým aktivitám ukazují, v čem jsou profesionály a odborníky. Z aktivit vyplývá, čím se skutečně zabývají, co je zajímá, čemu rozumí a především, jak mohou být druhým lidem a firmám prospěšní. Svými příspěvky a aktivitami druhé lidi obohacují a pomáhají jim.

2. Získávají důvěru

Komu spíš pomůžete? Člověku, kterého vidíte poprvé anebo člověku, o kterém už něco víte a kterému důvěřujete? A který vám pomohl? Důvěra je rozhodujícím faktorem pro rozhodnutí o spolupráci, uzavření obchodu…

3. Rozšiřují svoji profesní síť na LinkedIn mnohem rychleji

Vaše aktivity (posty, příspěvky, články, fotografie..) vidí nejen vaše kontakty. Pokud je váš obsah zajímavý, vaše kontakty na něj reagují a tak se váš obsah (a vy sami) dostává k jejich kontaktům… Pokud jste aktivní, oslovují vás lidé na síti sami anebo je pro vás snazší navazovat kontakty s lidmi, se kterými se neznáte.

4. Získávají to, co potřebují

Pracovní nabídky, nové klienty a zákazníky, obchodní partnery, zaměstnance… Aktivní členové LinkedIn dosahují s pomocí této sítě svých cílů.

5. Dosahují svých cílů i mimo internet

„Sleduju tě na LinkedIn, líbí se mi, co děláš…“ řekl mi nedávno u kávy můj bývalý šéf, se kterým jsem se skoro rok neviděla. Když se ptám svých klientů při konzultacích, odkud se o mě dozvěděli, často slyším, že mě oslovili díky mým aktivitám na LinkedIn. Díky mým aktivitám na LinkedIn jsem už byla přizvána k několika zajímavým projektům a byla požádána o školení ve firmách…

Moji klienti, kteří hledají práci, jsou díky svým aktivitám na LinkedIn daleko úspěšnější. Dokonce i v přímém oslovováním zaměstnavatelů, kteří právě nikoho nehledají.

Být na LinkedIn prostě nestačí. Nemusíte se hned pustit do všeho najednou. Podívejte se, v čem a jak jsou aktivní experti z vašeho oboru. Vyberte si aktivitu, která vám vyhovuje. A potom přidávejte další. Změnu a výsledky uvidíte brzy…

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Čtěte také: 12 tipů pro správný výběr vaší LinkedIn fotografie >>>>>

Jana Bártíková
Jsem autorka Linked Akademie, jediného uceleného kurzu, jak ovládnout LinkedIn, u nás. Učím vás, jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Jednotlivcům i firmám předávám své know how získané aktivním používáním sítě LinkedIn a učením se od zahraničních expertů.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.