3 + 1 důvod, proč je LinkedIn skvělý pro váš byznys

Většina podnikatelů a obchodníků už dávno pochopila, že bez internetu, webu a sociálních sítí se dnes dělá byznys jen těžko. Když přijde řeč na marketing na sociálních sítích, má většina z nich na mysli hlavně Facebook, případně Instagram. LinkedIn jen málokdo a málokdy. A to je velká škoda. Protože právě LinkedIn je pro některé obory podnikání (B2B i B2C) tou nejvhodnější sociální sítí. Proč?

1. Facebook je pro zábavu, LinkedIn pro práci a byznys

Tak, především v první řadě – LinkedIn NENÍ místem, kde se (jen) vystavují životopisy a hledá práce. LinkedIn JE především místem, kde se mohou „setkávat“ profesionálové z různých oborů, navzájem se obohacovat a být si prospěšní. Lidé, které jsou členy této sítě, sem přicházejí za informacemi, inspirací a obchodními a podnikatelskými příležitostmi. Chtějí se vzdělávat, být úspěšnější, dosáhnout svých profesních a podnikatelských cílů.

Já (Reid Hoffman) jsem založil LinkedIn v roce 2003 s cílem propojit profesionály celého světa a umožnit jim větší produktivitu a úspěch

2. Na LinkedIn se můžete „prodat“ 

Váš LinkedIn profil se může stát vaší reklamou, která o vás řekne, co umíte, v čem jste profesionál a jak a v čem můžete být druhým prospěšní. „Zeď“ je pak skvělým prostorem k budování vaší značky prostřednictvím sdílení kvalitního a přínosného obsahu vašemu publiku – potenciálním zákazníkům a klientům. Díky firemním LinkedIn stránkám můžete budovat značku vaší firmy, projektu, produktu.

LinkedIn je místem, kde můžete získat důvěru vašich potenciálních zákazníků a klientů, což je základní a nezbytný předpoklad k tomu, aby se z nich pak stali skuteční zákazníci a klienti…

3. Síťujete a prezentujete se cíleně

Co víte o lidech, které oslovujete na Facebooku? Kdo jsou, co dělají, jaké mají cíle, jak tomu kterému konkrétnímu může pomoci? Jak prospěšný může být on vám?

LinkedIn profil vám tohle o každém vašem kontaktu prozradí. Je snadné, pro obě strany, vyhodnotit, zda si můžete být navzájem prospěšní, zda má smysl být ve spojení, sledovat se, diskutovat, vyměňovat si zkušenosti nebo udělat spolu obchod… Síla vašich spojení na LinkedIn není v kvantitě, ale v kvalitě – v jejich relevantnosti pro vás byznys.

Pak i obsah, který zde sdílíte, můžete daleko lépe zacílit a dosáhnout s ním mnohem vyšší úspěšnosti.

LinkedIn vám umožňuje oslovovat cíleně, v souladu s vaší strategií, to správné publikum.

4. Oslovíte publikum, ke kterému si jinak nedostanete

Na LinkedIn můžete CÍLENĚ oslovit publikum, ke kterému se na jiné síti vůbec nedostanete. Řada majitelů firem, top-manažerů a rozhodovatelů na Facebooku buďto vůbec není, anebo ho využívají jen jako nástroj ke komunikace a sdílení osobních věcí s opravdu blízkými lidmi. Práci a byznys si sem nenosí.

Naopak na LinkedIn jsou právě s tímto záměrem. Jsou otevření kontaktům a informacím, které jim mohou být pracovně prospěšné a kterém jim pomohou k úspěchu.

Lidé na LinkedIn jsou daleko otevřenější propojování se s lidmi, které osobně neznají.

Využíváte LinkedIn pro svůj byznys? Jak se vám to daří? Podělte se v komentářích pod článkem.

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Chcete se naučit používat LinkedIn pro svůj byznys? Přijďte na můj seminář >>> 

Jana Bártíková
Jsem autorka Linked Akademie, jediného uceleného kurzu, jak používat LinkedIn pro byznys, u nás. Na LinkedIn jsem od roku 2007. Už více než 6 let podnikám a LinkedIn je hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90% mých prodejů a objednávek a zakázek. Z toho 80% poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 čím své klienty, jednotlivce i firmy, jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 2.000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.