Ambasadoring – úspěšná firemní strategie na LinkedIn

LinkedIn jako nástroj získávání zákazníků funguje na principu ZNÁT – LÍBIT SE – VĚŘIT. Budování vztahů a získávání důvěry je zde tou nejsilnější pákou pro přeměnu spojení (sledujících) v leady.

Na LinkedIn se dnes pouští mnoho firem do vytváření firemních stránek a publikování obsahu. Jenže časem zjišťují, že jim tato aktivita nic nepřináší. Sledující firemní stránky přibývají pomalu. Publikovaný obsah tedy skoro nikdo nevidí a tím pádem jen málokdo reaguje. O přeměně followers na leady nemůže být ani řeč. Zdá se, že třebaže všude kolem slyší, jak je LinkedIn skvělý pro byznys, tady to nefunguje. Není na čase ti zabalit?

Není. Je třeba změnit strategii.

Je třeba zapojit AMBASADORY.

Ambasador je člověk. Je to někdo, kdo má  vztah k vaší firmě, značce. Ideálně její zakladatel, majitel, leader, uznávaný odborník, influencer, obchodník nebo jiný zaměstnanec, spolupracovník.

Někdo, kdo VYSTOUPÍ dopředu zpoza vaší firmy, značky. A začne si budovat svou osobní značku na LinkedIn ve spojení s tou firemní. Bude se propojovat cíleně s vašimi potenciálními zákazníky. Komunikovat s nimi, budovat si s nimi vztah a získávat si důvěru.

A postupně je přeměňovat ve sledující vaší firemní stránky a ideálně v obchodní leady.

Pak to začne fungovat

Ambasadoring je funkční strategie z jednoho zásadního důvodu: jde o interakci mezi lidmi.

Lidé se ochotněji propojují s lidmi, než s firmami.
Lidé raději komunikují s lidmi, než s firmami.
Lidé snáz důvěřuji lidem, než firmám.

Je vysoce pravděpodobné, že princip ambasadoringu ve své firmě už používáte, i když ne na LinkedIn. Tedy, pokud máte obchodníky. Ti jsou ambasadory vaší firmy v off-line světě. A principy, na kterých fungují, můžete snadno přenést na LinkedIn. A obchodníky doporučuji zapojit mezi LinkedIn ambasadory mezi prvními…

Jak to (ne) dělat?

Tak ambasadoring rozhodně není o tom, že vaši zaměstnanci začnou od zítřka sdílet posty, které zveřejníte na své firemní stránce. A rozhodně vám nedoporučuji začít bezhlavě a necíleně zvát svá spojení ke sledování vaší firemní stránky.

Co úspěšný ambasador potřebuje?

  1. Excelentní osobní LinkedIn profil
  2. Velkou a kvalitní (cíleně budovanou) síť spojení
  3. Budovat si expertní značku, pravidelně komunikovat se svou sítí, získávat si důvěru

Firma, značka a marketing, které za ním stojí, mu v tom mohou zásadně pomoci. Jde však o STRATEGII. Ta musí být promyšlená, zacílená a dotažená.

Na strategii ambasadoringu stojí můj kurz Akademie LinkedIn pro byznys. Přihlášky jsou právě otevřeny >>>

Kde se inspirovat?

Pro mě je vzorem ambasadora č. 1 Richard Branson. Jeho firmy ve skupině Virgin jsou úspěšné právě díky němu osobně. Jeho příběh, síla jeho značky, přitahuje zákazníky hned od počátku do každého jeho projektu. Ale on nespí na vavřínech. Je (nejen) na LinkedIn vidět. dál upevňuje svou značku, pravidelně zde komunikuje a přenáší získanou důvěru ve svou osobu na své firmy.

U nás je pro mě top Josef Kadlec. Muž, který jako první začal učit nás ostatní v ČR, jak správně používat LinkedIn. Už roky si buduje svou osobní značku. A díky tomu jsou jím založené firmy Recruitment Academy i GoodCall tak úspěšné. Když jdou personalistky na školení náboru na LinkedIn, nejdou do Recruitment Academy, jdou na Kadlece…

Tomáš Čupr, zakladatel Rohlík.cz, se nechává na konferencích slyšet, že vlastně nikde nenáboruje, že mu stačí LinkedIn. A je to tím, že on sám je silným ambasadorem své firmy a značky.

Ve firmě Proudly (tedy dnes už Welcome to the Jungle Česko) není ambasadorem jen její CEO Honza Klusoň. Je sympatické, že aktivně se zapojují i její zaměstnanci, jako například marketingový manažer Vojtěch Pres.

Vladimír FichtnerTomáš Tyl se stali ambasadory firmy Fichtner s.r.o. teprve nedávno. A změna strategie se jim vyplatila. Jejich důvěra a značka neustále posiluje. Podařilo se jim vybudovat na LinkedIn silnou komunitu svých stávajících i budoucích klientů.

Obchodní manažeři a obchodníci se do rolí ambasadorů zatím vžívají u nás jen velice pomalu. Souvisí to s jejich obecnou nedůvěrou v sociální sítě. Ale i zde už je pár příkladů těch, kdo mají dobře našlápnuto. Jako například Martin Slanec z CAD Studio, Tomáš Burda z Garnet Peers nebo Veronika Pětík Celiznová z Modré Pyramidy.

Znáte další inspirativní ambasadory u nás? Podělte se v komentářích!

Jak se do toho pustit?

Rozhodně promyšleně. Mnoho tipů, návodů a doporučení vám dám na svém webináři Jak ZÍSKÁVAT ZÁKAZNÍKY na LinkedIn. Svoje místo zdarma si rezervujte zde >>>

Jana Bártíková

Líbí se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Přečtěte si také: 4 unikátní kvality sítě LinkedIn pro byznys >>>

 

 

Jana Bártíková
Jsem autorka Linked Akademie, jediného uceleného kurzu, jak používat LinkedIn pro byznys, u nás. Na LinkedIn jsem od roku 2007. Už více než 6 let podnikám a LinkedIn je hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90% mých prodejů a objednávek a zakázek. Z toho 80% poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 čím své klienty, jednotlivce i firmy, jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo několik tisíc účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..