LinkedIn pro byznys: 4 nejčastější chyby

Fakt, že je LinkedIn skvělým nástrojem pro byznys, si dnes konečně už
i u nás uvědomuje stále více firem i jednotlivců. Všeobecné nadšení a nárůst aktivity však provází i mnoho chyb, které mohou vašemu byznysu spíš uškodit. Které jsou ty nejčastější?

1. Prodej na první kontakt

Tato chyba je vysloveným „zabijákem“ jakýchkoliv dalších příležitostí, které by vám mohl LinkedIn pro byznys dát. Nejspíš už jste taky někdy dostali podobnou zprávu pár vteřin po té, co jste přijali pozvání ke spojení:

Cílem odesílatele je představit sebe, svůj byznys a především získat nového klienta… Tato praktika má však naprosto opačný efekt. Z pohledu příjemce je to nabídka od někoho, koho vůbec nezná a která obtěžuje.

Jaký je výsledek?

V lepším případě ignorování ze strany příjemce. V tom horším a pravděpodobnějším je to „naštvání“ vašeho nového kontaktu hned na začátku. Díky tomu jsou všechny další možné příležitosti uzavřít v budoucnu byznys, ztraceny.

Není se co divit, když si dotyčný tento spamující kontakt hned zase odebere. Tím nejhorším krokem může být také nahlášení této obtěžující aktivity LinkedIn, který pak může zablokovat účet.

Efektivní a úspěšná LinkedIn byznys strategie je postavena na budování vztahu a získávání důvěry. Je známým faktem, že jen velmi malé procento zákazníků od vás koupí na první kontakt. Naopak, byznys postavený na rovnici ZNÁT + LÍBIT SE + VĚŘIT = KOUPIT funguje skvěle a dlouhodobě. Jak tuto rovnici na LinkedIn aplikovat? Dozvíte se tady >>>

2. Jen další databáze studených kontaktů

Ano, na LinkedIn můžete najít své potenciální zákazníky (B2C), cílové firmy a jejich rozhodovatele (B2B). Existují různé cesty a způsoby, jak získáte na tyto lidi kontakt. A pak jim můžete poslat e-mail nebo dokonce zavolat.

Jenže, všichni jsme tak přehlceni nabídkami, žádostmi o schůzku a dalšími „příležitostmi“, že úspěšnost studených emailů a telefonátů rapidně klesá.

Ne, tohle není cesta, jak pomoci svému byznysu a prodeji díky LinkedIn. Můžete získat mnohem víc.

Potřebujete jen: propojovat se s potenciálními zákazníky (rozšiřovat CÍLENĚ svou síť spojení), budovat si značku a získávat si důvěru. Pro to je LinkedIn skvělým nástrojem.

Pak budou mít vaše emaily nebo cally na takto „předehřáté“ kontakty daleko větší úspěšnost. Druhým efektem bude, že vás budou vaši noví zákazníci oslovovat sami…

3. Nereálná očekávání od firemní stránky

Je dobré mít na LinkedIn firemní stránku (stránku projektu, služby, produktu…) a budovat její značku. Jenže mnoho firem, malých i velkých, bohužel spoléhá jen na ni. A pak přichází často zklamání – firemní stránka sama o sobě nový byznys a prodej nepřinese.

Bez tisíců sledujících (followerů) nemá obsah publikovaný na firemní stránce téměř žádné publikum, ze kterého by se mohli rekrutovat zákazníci. Získat tisíce followerů, to může trvat i pár let anebo to stojí peníze investované do (ne právě levné) reklamy.

Jaké je tedy řešení?

Ambasadoři. Lidé, kteří jsou s touto stránkou spojeni. Zaměstnanci, klíčoví lidé, majitel(é) firmy, manažeři… Ti, kteří jsou na LinkedIn, mají zde kvalitně vytvořený osobní profil, velkou a kvalitní síť spojení a budují si svou osobní značku. To vše spojení se značkou firmy (projektu, služby, produkty…)

Lidé se propojují s lidmi, lidé důvěřují lidem. Vaši ambasadoři přenesou důvěru v sebe na firmu, produkt, službu. Pomocí svého osobního profilu, cíleného rozšiřování sítě a publikováním a sdílením kvalitního obsahu.

4. Pasivita

Je „in“ být na LinkedIn. Nárůst počtu nových členů v ČR v loňském roce byl rekordní. Je to dobře, protože je zde obrovský byznys potenciál.

Jenže jenom být na LinkedIn nestačí. Dokonce ani mít zde kvalitně vytvořený profil nestačí. Kam nic neinvestuji, odtud se nic nevrací.

A do LinkedIn je třeba investovat. Investovat do propojování se s lidmi, svými potenciálními zákazníky, do rozšiřování své sítě. Investovat do budování své osobní značky, do budování vztahů se svými kontakty a získávání jejich důvěry. Do tvorby a publikování kvalitního obsahu, svého know-how, do vzdělávání svého publika.

Je třeba být aktivní. Pravidelně a dlouhodobě.

To všechno se vám vrátí ve formě nových zákazníků, poptávek, opakovaných nákupů, nových příležitostí. V růstu vašeho byznysu.

Jak na to? Jak přeměnit LinkedIn ve zdroj svých nových zákazníků? Přijďte si pro konkrétní návod na můj webinář. Tady si rezervujte svoje místo zdarma >>>

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn.

Přečtěte si také: Ambasadoring – úspěšná firemní strategie na LinkedIn >>>

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře
  1. Díky, opravdu podnětný článek.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..