Proč potřebujete „vytuněný“ LinkedIn profil

Na LinkedIn je v České Republice více než 2.000.000 profilů. Stačí, když si jich prohlédnete jen pár a uvidíte dost zásadní rozdíly v jejich úrovni.
Narazíte na profily bez fotografie, ze kterých se dozvíte sotva názvy pozic a zaměstnavatelů autora (říkám jim „telegrafické“). Ale i takové, po jejichž přečtení máte pocit, že jejich autora vlastně znáte, třebaže jste se nikdy nesetkali. A pak profily, které jsou někde mezi tím…

Podle toho, jak kvalitní profil na LinkedIn máte, tak velký užitek ze svého členství můžete mít. Je v tom přímá úměra.

Nicneříkající „telegrafický“ profil je vám úplně k ničemu. Skvělý profil je naopak vaší reklamou a nezbytným výchozím bodem pro vás úspěch na LinkedIn. Pokud chcete využívat potenciál LinkedIn naplno a získávat zde nové zákazníky, pak potřebujete mít pořádně „vytuněný“ profil…

Proč? Jakou službu vám takový LinkedIn profil udělá?

1. Umožní vašim potenciálním zákazníkům, aby poznali, v  čem jste expert a jak jim můžete být prospěšní

Základním principem, na kterém funguje každá obchod je tento: ZNÁT > LÍBIT SE > VĚŘIT > KOUPIT. Váš profil za vás zvládne první krok – umožní lidem poznat vás dříve, než se s vámi setkají. A zvýší pravděpodobnost, že se s vámi vůbec budou chtít setkat…

Nezapomínejte na to, že v dnešní digitální době je pro každého vašeho potenciálního zákazníka otázkou několika kliků najít si vás na LinkedIn nebo jinde na internetu. Dobře vytvořený LinkedIn profil pro vás udělá spoustu práce ještě před obchodní schůzkou. A naopak – ten „nedobrý“ může první dojem o vás pokazit.

2. Usnadní vám rozšiřovat svou síť kontaktů – potenciálních zákazníků

Dobře vytvořený profil vám umožní propojovat se na LinkedIn s lidmi, se kterými se osobně neznáte. Díky tomu poroste vaše síť kontaktů mnohem rychleji. Váš profil bude vaším agentem a pracovat pro vás. Jak?

Pokud požádáte vy někoho o propojení na LinkedIn, co udělá ten oslovený často jako první? Podívá se na váš profil. Zváží, zda mu můžete být nějak prospěšní a podle toho se rozhodne přijmout/ignorovat vaše pozvání.

A opačně – na základě čeho se někdo na LinkedIn, s kým se doposud neznáte, rozhodne vás požádat o propojení? No, správně, na základě toho, co o vás říká váš profil…

3. Stane se nástrojem doporučení

Ano, pokud bude někdo s vašimi službami spokojen, nebo bude jen nadšen tím, co děláte, umíte a znáte, rád vás doporučí svým přátelům a známým. Co pro něj bude nejjednodušší? Poslat jim odkaz na váš LinkedIn profil…

4. Budete (nejen) na LinkedIn snáz k nalezení

Dobře udělaný profil obsahuje spoustu klíčových slov, díky kterým se budete častěji a výše zobrazovat při vyhledávání nejen na LinkedIn, ale i na Google.

LinkedIn ve výsledcích vyhledávání i v různých doporučeních ve stylu „Propojte se s…“ upřednostňuje profily, které dosahují úrovně Hvězda.

Také Google vás bude zobrazovat raději (o tom dále).

Vaši potenciální zákazníci, kteří hledají vaši službu nebo vaše dovednosti, vás tedy najdou snáz, než někoho jiného, s méně kvalitním profilem…

5. Může vám nahradit webovou stránku

Správně „vytuněný“ LinkedIn profil může být vaší jedinou a hlavní prezentací na internetu. Kromě údajů o vás můžete odkazovat na svoje projekty, publikace, používat videa, fotografie… Když ještě k tomu budete na LinkedIn publikovat články, nic dalšího už nepotřebujete…

Získáte tak zdarma webovou stránku, která bude mít velice rychle daleko větší návštěvnost, než by měl váš nový web. Jak je to možné?

LinkedIn patří mezi top 10 webů s největší návštěvností na světě. A proto Google jeho stránky (tedy i naše osobní profily) ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje před jinými.

Schválně, zadejte na Google své jméno, co se zobrazí výš, váš LinkedIn profil nebo váš web?

Tak co myslíte, vyplatí se vám mít „vytuněný“ LinkedIn profil?

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn:


Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře
  1. Milan napsal:

    Moc šikovná paní !!!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..