Proč přeměnit své kontakty ve spojení na LinkedIn

Kolik spojení máte ve své síti na LinkedIn? A kolik kontaktů máte všude jinde (v mobilu, emailovém adresáři, na vizitkách, v CRM, v databázi emailů…)? Jaký je rozdíl mezi těmito dvěma čísly? Ve prospěch které skupiny?

U většiny z vás bude vyšší číslo v té druhé skupině – kontakty všude jinde, než na LinkedIn. A to je velká škoda!

Proč?

Většina vašich kontaktů v mobilu, v adresářích… je „mrtvá“.

Prostě je tam jen máte. Dokud tomu dotyčnému nezavoláte, nenapíšete, nesejdete se u kávy… tak prostě jen tak „leží“ někde v seznamu a padá na něj prach… Mezitím dotyčný často změní pozici, firmu i email a kontakt naprosto ztratí hodnotu.

Tak vůbec nevyužíváte potenciál, který se v těchto kontaktech skrývá!

Když ten stejný kontakt přeměníte ve své spojení na LinkedIn, tak si tím otevřete nečekané možnosti.

1. Váš kontakt bude stále aktuální

Případná změna pozice a(nebo) firmy se dříve či později objeví v LinkedIn profilu vašeho (dříve) kontaktu – (nyní) spojení. Většina členů sítě si dnes už aktualizuje osobní profily, minimálně ve smyslu aktuální pozice a firmy.

2. Snadno ho najdete

Kvalita uložení kontaktů ve vašich adresářích může být různá. A i když si například do mobilu ukládáte jméno, příjmení, firmu i pozici, ne vždy je úplně snadné si vzpomenout na jméno toho, komu právě ve firmě XY potřebujete zavolat… Na LinkedIn můžete správnou osobu vyhledat podle firmy, pozice… A pak buďto zavolat anebo napsat osobní zprávu na LinkedIn.

3. Vidíte potenciál

Spojení na LinkedIn se mohou stát velmi efektivní součástí vašeho prospektingu. Na každé spojení se můžete dívat nejen z pohledu jména, firmy, pozice, kontaktu… Můžete na ně nahlížet také z hlediska obchodního potenciálu. A to velice cíleně. Na LinkedIn máte více informací a vidíte daného člověka v širších souvislostech. Hodně se dozvíte nejen z osobního profilu. Nejvíc se dozvíte z obsahu, který publikuje, sdílí, komentuje… V jakých je skupinách, koho a co sleduje… Z firemní stránky…

4. Budujete si vztah

Nový byznys vám nepřinášejí kontakty, ale vztahy. Lze si jen těžko představit, jak se pravidelně scházíte s každým kontaktem, který máte, abyste udržovali a budovali vztahy. Ani když to zúžíme jen na ty opravdu důležité a klíčové lidi, pak narážíme na největší problém dneška – čas.

Na LinkedIn můžete udržovat a budovat si vztah s tisíci spojení naráz. Komunikovat s nimi, získávat si jejich důvěru a přeměňovat je v leady.

5. Máte přístup ke spojením svých spojení

100 kontaktů v emailovém adresáři = 100 lidí, se kterými můžete komunikovat. 100 spojení na LinkedIn = tisíce dalších spojení, ke kterým se můžete dostat. Cíleně je vyhledat, oslovit, propojit se s nimi, komunikovat, budovat si vztah, přeměnit je v leady…

Skrze lidi, které už znáte, se můžete dostat k těm, které zatím neznáte a kteří neznají vás. K těm správným lidem na správných pozicích ve správných firmách. Tak můžete obejít bariéru recepčních, spojovatelek, asistentek a emailových adres začínajících info@… Dostanete se přímo k těm, pro váš nový byznys, klíčovým lidem….

Na LinkedIn „dosáhnete“ přes svou síť až na spojení 2. a 3. úrovně. Čím větší je tedy vaše síť spojení (úroveň 1), tím větší jsou úrovně 2. a 3. a možnosti, které vám to otevírá. Je tedy zásadní rozdíl v tom, zda máte na LinkedIn 200 nebo 2.000 spojení…

6. Můžete přeměňovat kontakty v leady

Jak už bylo řečeno výše – pro získání nového byznysu potřebujete najít ty správné lidi na správných místech, propojit se s nimi, komunikovat, budovat si vztah, získávat si důvěru. To všechno vám umožňuje LinkedIn.

Díky tomu se pak z vašich studených kontaktů stávají spojení s důvěrou.

Pak už není nic snazšího, než ta spojení s největším potenciálem oslovit a požádat je o telefonát, schůzku, pozvat je na akci…. Přeměnit je v leady a následně v nový byznys.

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn!

Podívejte se na video: LinkedIn – TOP sociální síť pro B2B >>>

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře
  1. Jiří Schreck napsal:

    Přeji pěkný den paní Jano.Mám dotaz spolupracuji s fa.Essens už více jak 6 let a stále se mi nedaří získávat zákazníky +lidi do MLM systému můžete mi poradit nebo se vše dovím na webináři

    • Jana Bártíková napsal:

      Dobrý den Jiří.
      Ano, i pro tento cíl můžete LinkedIn používat. Více se dozvíte na webináři.

  2. Milan napsal:

    Ako mi Linkedln pomôže, keď nie som podnikateľ ?

    • Jana Bártíková napsal:

      To záleží na tom, co děláte, Michale a jaký je váš cíl. Pokud mi to napíšete, mohu vám konkrétně odpovědět. Jana

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..