30 tipů, jak zvýšit dosah vašich příspěvků na LinkedIn

Evropský expert na LinkedIn Richard van der Blom vyhodnotil rok po spuštění fungování nového LinkedIn algoritmu Dwell Time v obsáhlém reportu. Jeho součástí je i 30 tipů, jak zvýšit dosah LinkedIn postů. Porovnala jsem Richardovy závěry s těmi našimi, vycházejícími z více než 2000 postů, které jsme v Linked Akademii vytvořili a publikovali za naše klienty za jeden rok. A doplnila jsem svá doporučení, vycházející ze zkušeností a výsledků v našem, českém, prostředí.

V něčem se s Richardem van der Blomem shodneme, v něčem ne.
 
Jaká jsou tedy naše doporučení? Co přesně byste tedy měli dělat a čemu se vyhnout, chcete-li na LinkedIn vytvářet užitečný obsah pro svou cílovku, mít skvělý dosah a zároveň generovat leady?  

V tomto článku probereme prvních 5 Richardových tipů. Odkaz na pokračování najdete na konci článku. Richardova doporučení jsou psána kurzívou, moje závěry normálním textem.  

1. Vytvářejte kvalitní obsah, bez ohledu na to, jak funguje algoritmus. Je to vaše publikum, které nakonec určí, zda se váš příspěvek stane virálním.  

NAPROSTO SOUHLASÍM! 
 
Kvalitní obsah je na LinkedIn základ. Tvořte ho pro svou cílovou skupinu, předávejte jí informace, svoje vědomosti a zkušenosti. Buďte svému publiku užiteční. Pak budete vnímáni jako profesionálové, kteří rozumí svému oboru. Vybudujete si tak se svou cílovou skupinou vztah a získáváte si její důvěru.  
 
Právě takový obsah vám přinese relevantní spojení, leady a nakonec i poptávky. Proto byste nikdy neměli snižovat laťku a rezignovat na jeho kvalitu jen proto, že kalkulujete, zda se to či ono bude – nebude líbit algoritmu. 

2. Maximalizujte dobu, po kterou lidé setrvají na vašem postu. Jak vidíme, tohle dosah zvyšuje. Udržte lidi na svém příspěvku, použijte alespoň 8 řádků textu a přemýšlejte o formátu.  

S TÍMHLE DOPORUČENÍM JSEM ZAJEDNO. 
 
Nejde jen o obsah, ale také o formu, jakou svému unikátnímu sdělení dáte.  

Náš obsahový stratég a obsahová specialistka Radka Legerska a copywriteři, které vede, používají v textu spoustu vychytávek, které tohle umí: Poutavé nadpisy, seznamy, triády, princip obrácené pyramidy… A samozřejmě píší texty tak, aby čtenáře bavili a nechtěli je přestat číst.

Své vyzkoušené postupy vás Radka ráda naučí na svém workshopu >>>

Kromě prostého textu skvěle funguje střídání formátů. Jednou připojíte k postu dokument, jindy video, nebo vytvoříte anketu.

3. Zaměřte se na zapojení (získání reakcí) do prvních tří hodin po zveřejnění

S TÍM TAK ÚPLNĚ NESOUHLASÍM

Lajky ani komentáře si nelze vynutit. A otázka „A jak to máte vy?“ na konci postu u nás spíše otravuje, než že by vyvolala skutečnou diskusi…

Vysokou míru zapojení mívají posty s obecnou tématikou, která se dotýká všech a na které nepotřebujete mít specifickou odbornost. Například posty o „horkých“ tématech (elektromobilita) nebo běžných či extrémních životních situacích (vyhoření, čas v práci vs. čas s rodinou) nebo posty osobnějšího rázu, mívají velmi vysoké zapojení a velmi vysoký dosah.

I takové příspěvky do obsahového mixu patří. Ale neudělají to, co potřebujeme – nevybudují vám značku experta, který se stane první volbou pro svou síť. Pokud tedy nejste expert na elektromobilitu nebo vyhoření… ? Publikujte je tedy jen občas. Pak se stanou vašimi obsahovými „ledoborci“ – přitáhnou k vám pozornost za hrancemi vaší sítě..

Oproti tomu zacílené posty s přidanou hodnotou pro konkrétní publikum mívají minimální zapojení a „jen“ dobrý“ dosah (v řádu nízkých jednotek tisící). Ale fungují. Zobrazují se totiž přesně takovému publiku, pro které jsou určeny. A tohle publikum je pasivně konzumuje (bod 1).

Typický příklad – klient, expert na elektroinstalační lávky: Jeho post z výletu, kde si na zámku fotil staré vypínače a rozvody, měl velmi velké zapojení. Nemusíte být expertem na elektro, abyste k tomu měli co říci, podělili se o svůj „úlovek“…

Jiný post s videem z laboratoře, kde je požár elektroinstalace uvnitř lávky (snad to píšu správně ?) neměl skoro žádné zapojení, ale velmi dobrý dosah. Výsledkům pokusu rozuměli jen ti, kdo právě tohle řeší.

Tento typ obsahu v jeho publikačním plánu převládá a generuje poptávky.

Takže, můj závěr: Nepište obsah pro lajky a komentáře, ale pro publikum a jeho užitek. A občas zařaďte „ledoborec“. Našim cílem není dosah, ale noví zákazníci…

4. Buďte sami na LinkedIn aktivní. Čím více budete reagovat na obsah jiných lidí, tím víc se budou ostatní zapojovat do vašeho svého vlastního obsahu.  

ROZHODNĚ ANO!  

Zapojit se do diskuse pod postem někoho jiného, to je skvělý způsob, jak se projevit jako expert i před zrakem lidí mimo vaši síť – a přivést je na svůj profil a ke svému obsahu.  

 Je velká škoda, že uživatelé na to často zapomínají. Samozřejmě nemá smysl komentovat všechno a za každou cenu. Ale v případě, že máte co říci, určitě připojte svůj pohled, názor, doporučení, oponenturu… 

5. Osobní hashtagy posilují zapojení, když pro ně získáte více než 500 sledujících

ZČÁSTI SOUHLASÍM.
 
Obecně populární hashtagy, které mají deseti, statisíce sledujících, pomáhají šířit váš obsah mimo vaši síť a zvyšují dosah.

A co hashtagy specifické, osobní, které jste si vytvořili vy sami?

Osobní hashtagy velmi pomáhají: zvyšují dosah a pomáhají v budování značky, získávání důvěry i v byznysu samotném. Ale podle mých zkušeností nezvyšují zapojení. 
 
S vlastním chytře vymyšleným hashtagem (musí na první dobrou vyjadřovat, o čem publikujete) si vybudujete vlastní komunitu sledujících a pro ně pak můžete tvořit obsah, který je zajímá. Algoritmus jim ho bude zobrazovat přednostně před jiným, tematicky podobným obsahem, ale bez hashtagu.  
 
Určitě si tedy vytvořte klidně i dva nebo tři osobní hashtagy a získávejte si pro ně sledující. Chvíli potrvá, než jich získáte pár set, ale nevzdávejte to. Funguje to i pod 500 „věrných“.

Jak sledující získat? Třeba takto:

Klikněte na hashtag #linkedinprobyznys pod článkem a pak na tlačítko Sledovat. Pak se vám budou zobrazovat všechny moje posty s tipy, jak pracovat s LinkedIn, aby vám generoval nové zákazníky.

Dalších 25 doporučení k obsahu na LinkedIn

Doporučení, jak můžete zvýšit dosah vašich příspěvků na LinkedIn je celkem 30. V dalších dílech se dozvíte například, co je Creator Mode a proč si ho zapnout, proč nedávat externí link do komentáře, jak fungují ankety, posty s dokumenty, videa a další formáty, co se stane, když opravíte již zveřejněný post, proč nesdílet a mnohem víc. Pokračování najdete tady >>>

Jana Bártíková

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..