4 časté chyby profilových fotek na LinkedIn (a jak to dělat správně)

Na profilových fotkách najdete všechno: od neosobního LinkedIn avatara přes roztomilá zvířátka až po umělecké portréty obličejů šibalsky skrytých za rozkvetlé stromy. Výběr profilové fotografie pro LinkedIn je vaše osobní volba. Pokud ovšem chcete získat kvalitní spojení a dosah, generovat byznys, budovat značku nebo najít pracovní nabídky, poradím vám, jak na to (a jak rozhodně ne).

1. Profil bez fotografie nebudí důvěru

LinkedIn avatar

Máte místo fotografie jen šedivé kolečko, tzv. LinkedIn avatar? Profil bez fotografie uživatelům signalizuje, že něco skrýváte, zastíráte. Působí nedůvěryhodně. I LinkedIn algoritmus takový profil znevýhodňuje. Bez vaší fotografie na síti nevybudujete síť kontaktů a bude téměř nemožné rozvíjet byznys.  

? Jak to dělat správně

Abyste si byli jisti, že se fotografie všem správně zobrazuje, dobře zkontrolujte, zda máte nastavenou viditelnost kdokoliv“. V opačném případě budete viditelní jen pro vaše spojení.  

2. Prosím, žádná zvířátka, věci nebo loga  

produktová fotografie místo LinkedIn profilové fotografie

Před pár lety na českém LinkedIn řádila jistá korpoRATní krysa ?. Byl to originální a geniální virál… Ale obecně, fotka zvířátka namísto vaší profilovky, to není dobrá cesta, jak získat důvěru a zákazníky. To platí i pro produkty nebo loga. Přestože vážete nádherné květiny, šijete úžasné boty nebo pečete ty nejbáječnější dorty, věřte, že lidé chtějí na profilovce vidět právě vás.  

? Jak to dělat správně

Na osobní profil patří fotografie vaší osoby (tedy vaší tváře). Nezapomeňte, že lidé důvěřují lidem. Lidé se rádi potkávají s lidmi. Jiné obrázky, případně firemní loga, jsou neosobní a nevzbuzují důvěru.

Online workshop LinkedIn pro byznys

3. Postava při zmenšování není vidět

profilová fotografie na LinkedIn s nesprávně zvolenou velikostí obličeje

Máte na profilu větší část postavy, nebo jste vyfocení z dálky? Pak myslete na to, že LinkedIn rád zmenšuje. Profilová fotografie bude menší při žádosti o spojení, a ještě menší u komentáře. Vaše tvář tak může téměř zaniknout a budete zaměnitelní. A to je škoda. Lidé si pamatují jiné lidi právě podle tváře.  

? Jak to dělat správně 

Aby byl váš obličej rozpoznatelný i v menším zobrazení, měl by zabírat 50–60 % profilové fotografie.  

4. Umění na profil nepatří

Umělecká fotografie obličeje se skrytou tváří, nevhodná fotografie na LinkedIn profil 

Na některých profilech nalézám fotografie zasněné, tváře napůl skryté pod šátkem nebo rozkvetlými šeříky. Fotografie jsou to krásné a mnohdy umělecky hodnotné, nicméně pro LinkedIn nevhodné. Stále se jedná o profesní síť, i fotografie by proto měly být profesionální.  

? Jak to dělat správně 

Fotografie má odpovídat tomu, co děláte a pro koho.  

5. Jak by tedy měla vypadat správná profilová fotografie?

ukázková profilová fotografie na LinkedIn 

Takhle je to správně! 

Pojďme si to shrnout:

✔️ Na profil patří vaše aktuální fotografie. Hlavní je vaše tvář na neutrálním pozadí.
✔️ Na fotografii se vyfoťte tak, aby vás vaši klienti poznali při osobním setkání.
✔️ Obličej by měl zabírat 50–60 % profilové fotografie.
✔️ Tvařte se sympaticky.
✔️ Pokud v práci běžně nenosíte oblek/kostým, nefoťte se v něm.

Hlavně nezapomeňte, že lidé věří lidem. Pokud se budete řídit mými radami, rádi se s vámi propojí, budou vám více důvěřovat a zapamatují si vás. Dobrá profilová fotografie vám pomůže splnit váš cíl na LinkedIn.  

Jana Bártíková

Přečtěte si také: LinkedIn motto jako magnet >>>

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..