LinkedIn motto jako magnet

Když na vás někdo „narazí“ na LinkedIn (dostal vaše pozvání ke spojení, vidí váš komentář pod příspěvkem, jste výsledkem ve vyhledávání, LinkedIn vás doporučí ke spojení…), rozhodne se v rozmezí 3 – 5 vteřin k další akci:

  • Přijme/nepřijme vaši žádost o spojení
  • Požádá/nepožádá vás o spojení
  • Navštíví/nenavštíví váš profil

Podle čeho se rozhoduje? Co vlastně vidí?

Vedle vašeho jména: vaši fotografii (je-li na vašem profilu a je-li nastavena jako veřejná) a vaše MOTTO. To je ten řádek (dva) pod vaším jménem.

Pozn.: Sice v aktuální verzi LinkedIn je pole již přejmenováno na „profesní představení“, ale název „motto“ je u nás už zakořeněný…

Bohužel editační název tohoto pole „motto“ svádí zcela pochopitelně k tomu, že se na tomto místě profilu často setkáváme s životními moudry, kterými se autoři profilů řídí.

V angličtině se to okénko, kam se vejde 220 znaků, jmenuje headline. To velice přesně vystihuje, co do této NEJDŮLEŽITĚJŠÍ části profilu patří. Má říci člověku, který nás nezná, KDO profesně jsme, CO děláme a PRO koho.

Tento řádek (nebo dva) jsou (spolu s vaší fotografií) naprosto klíčové v rozhodovacím procesu druhé strany: „Mám se s tímto člověkem propojit? Mám se podívat na jeho profil? Na co je vlastně odborník? Mohl by mi k něčemu být?“

Ani název pozice, kterou máme na vizitce nebo v pracovní smlouvě nemusí být vždy tím pravým mottem. Často člověku z venku nic neřekne.

Motto na LinkedIn všude doprovází naše jméno a fotografii. Mělo by tedy být reprezentantem naší profesní odbornosti.

Jak si tedy vytvořit pořádné, magnetické motto?

1.Uvědomte si, pro koho své motto (a celý profil) tvoříte

Kdo je ten člověk na druhé straně? Je to většinou někdo, kdo vás vůbec nezná. Váš potenciální zákazník, zaměstnanec, zaměstnavatel… Jak byste se takovému člověku představil/a v reálném životě, aby okamžitě pochopil, kdo jste a co děláte? Jak mu můžete být prospěšný(ná)?

2. Definujte se srozumitelně a magneticky

Popište v mottu jednoduše a stručně, KDO jste, CO děláte, na co jste ODBORNÍK, jaká je vaše ROLE směrem k vaší cílové skupině.

Člověk na druhé straně by měl za jednotky vteřin pochopit, zda a jak mu můžete být PROSPĚŠNÍ.



Pokud jste zaměstnanec, zkuste se možná vykašlat na to, co máte na vizitce. Korporátní názvy pozic bývají často pro lidi z venku nesrozumitelné… 🙂

3. Použijte klíčová slova

Slova, která uvedete ve svém mottu, jsou ta nejdůležitější, která používají roboti ve vyhledávání. A to nejen na LinkedIn. Dostaňte tedy do svého motta taková slova, podle kterých vás vaši potenciální zákazníci (a další cílové osoby) najdou.

4. Využijte potenciál 220 znaků

Do dvou řádků motta se vejde až 120 znaků. To vám umožní daleko přesněji a lépe definovat, kým jste. Jednotlivé výrazy, slovní spojení, definice… vám doporučuji oddělit znaky, například ●, ■, │.

Získáte je v nástroji Mapa znaků (Windows), v textovém dokumentu, kde si můžete své motto připravit a pak na LinkedIn jen vložit anebo si je zkopírujte z tohoto článku.

Díky svému magnetickému mottu můžete získat více spojení, snáz na LinkedIn komunikovat a začít vytěžovat OBROVSKÉ možnosti, které vám LinkedIn přináší. Využijte toho.

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn!

Přečtěte si také: Proč potřebujete vytuněný LinkedIn profil?

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře
  1. Alžběta napsal:

    Díky za tento článek, LinkedIn bude mnohem přehlednější, až se z motta dozvíme, co od daného člověka můžeme čekat.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..