8 tipů, jak vytvořit LinkedIn newsletter, který vaše čtenáře chytí a nepustí

V záložce Moje síť na LinkedInu na vás v poslední době začal vyskakovat nový druh upozornění. Kdekdo nabízí, abyste začali odebírat jeho newsletter. Stačí jedno kliknutí a přísun novinek máte zajištěný. Chcete tvořit svůj vlastní zpravodaj? Poradím vám jak na to.  

Newsletter je horká novinka… a zároveň není. Ve skutečnosti jde o upgradovaný článek, který byl odsunutý do pozice Popelky populárnějším formátem příspěvku. Vývojáři LinkedInu se ho ale teď rozhodli vrátit na výsluní, v plné kráse a síle.   
 
Newsletter v podobě série článků publikovaných pod jednou hlavičkou je užitečný nástroj pro všechny uživatele, kteří chtějí skrze přínosný obsah budovat svou značku, dlouhodobě udržovat vztah se svou cílovou skupinou a získávat si důvěru. Máte-li chuť se k nim připojit, stačí přepnout svůj profil do Creator Modu a pravidelně publikovat. LinkedIn vám brzy nový nástroj – newsletter – nadělí.

Když ho uchopíte správně, dřív nebo později si vytvoříte okruh pravidelných odběratelů.  

Vytvářejte rostoucí komunitu odběratelů

Se získáním těch prvních vám pomůže LinkedIn algoritmus, který na nový newsletter upozorní celou vaši síť. Můžete tak postupně shromáždit mnohatisícovou komunitu příjemců, kteří budou netrpělivě vyhlížet notifikaci na každý váš další článek. Tu jim LinkedIn pošle do Upozornění v hlavním menu, do emailu, případně na mobil.

Zároveň se zobrazí jako běžný článek ve feedu, kde si najde další čtenáře.

Článek jako součást newsletteru má mnohonásobně větší dosah než běžně publikované články. Na každý nový text totiž LinkedIn každého odběratele speciálně upozorní, a to nejen v oznámeních, ale i e-mailem.  

Jistě ne každý, kdo je na LinkedIn aktivní, se rozhodne tvořit vlastní newsletter. Není to povinné, ale jak už asi sami chápete, rozhodně je to výhodné. Takový zpravodaj je super nástroj pro budování značky, získávání důvěry i generování leadů.  
 
Aby fungoval, jak má, potřebujete ho správně uchopit a naučit se ho strategicky používat. Tady je návod, jak na to:

Nač myslet před startem i po něm

1. Ujasněte si cíl  
Proč vůbec newsletter děláte? Určitě ne proto, že byste neměli co jiného na práci. Vědomí konkrétního cíle dá vašemu úsilí smysl.  

2. Rozhodněte se, pro koho chcete psát 
Potřebujete vědět, koho chcete newsletterem oslovit. Jestli má oslovený souhlasit s odběrem, musí mít jistotu, že mu informace od vás budou přinášet UŽITEK.  

Pokud existuje obsah, který od odběru stoprocentně odradí, pak je to prvoplánová propagace vlastních produktů a služeb. A také cokoliv notoricky známého a nepůvodního. 

3. Dejte newsletteru srozumitelný a přitažlivý název  
Z názvu zpravodaje musí být na první pohled patrné jeho zaměření a užitek pro konkrétní cílovou skupinu. Rozhodují vteřiny, nikdo z oslovených se nebude dlouze zamýšlet, co „tím chtěl básník říci“. 

4. Vymýšlejte poutavé titulky 
Názvy jednotlivých článků a také mezititulky musí být výstižné a dostatečně atraktivní, aby přitáhly ke čtení a už nepustily. Pamatujte, že se musí vždy lišit od názvu newsletteru.   

5. Plánujte si témata dopředu
Držte se pravidla „jedno téma – jeden článek“. Je-li téma obsáhlejší, můžete vymyslet rovnou seriál, kdy jednotlivé texty budou pojednávat o různých aspektech tématu. Stále mějte na paměti unikátnost obsahu, recyklace do newsletteru nepatří.  

6. Vyhněte se monotónnosti 
Ulehčete čtenářům práci a prošlapte jim cestu. Strukturujte texty do odstavců, používejte podnadpisy, číslované seznamy, odrážky, vytučněné písmo, kurzívu. Vkládejte obrázky, videa, odkazy, prezentace. 

7. Věnujte pozornost distribuci 
Distribuci zčásti zajistí sám LinkedIn a vy mu s tím můžete pomoci – třeba tak, že odkaz na článek vložíte do osobní zprávy, do e-mailu, na svůj web… Chcete přece, aby odběratelů přibývalo, ne?  
 
8. Sledujte, kdo vás čte 
Nejde jen o kvantitu, tedy počet odběratelů, ale také o kvalitu. Seznam čtenářů newsletteru funguje jako skvělá zpětná vazba, jestli cílíte správně. A samozřejmě je to také zdroj kvalitních leadů. 

Pokud budete dodržovat všechny zmíněné body a zařídíte se podle nich, je jisté, že budete spokojení vy i vaši odběratelé.  
 
Oni budou pravidelně dostávat obsah, který považují za užitečný, a vás začnou vnímat jako experta na danou oblast. A vy si tím získáte jejich důvěru, která se možná časem překlopí ve spolupráci.

Díky newsletteru se můžete stát pro své potenciální zákazníky první volbou! 

Jana Bártíková

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Přečtěte si také: Jak začít psát na LinkedIn >>>

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..