Jsou vaši zákazníci na LinkedIn?

Na konci roku 2018 bylo na LinkedIn v ČR přes 1.500.000 členů, což je o 600 tisíc více, než v lednu 2017.

LinkedIn je PROFESNÍ sociální síť. Reid Hoffman ji v roce 2003 založil s vizí umožnit profesionálům z různých oborů propojovat se, komunikovat, sdílet, spolupracovat. Podle statistik generuje LinkedIn celosvětově 80% B2B leadů. Na Facebook a Instagram zbývá dohromady jen 20%…

U nás byl LinkedIn roky mylně vnímán pouze jako síť pro HR a lidi hledající práci. Ano, recruitment je jedna ze skvělých možností, jak LinkedIn využívat. Ale je to především BYZNYSOVÝ nástroj, kde můžete získávat nové zákazníky. Což si uvědomuje stále více firem i jednotlivců u nás. I díky tomu roste počet členů LinkedIn v ČR tak rychle.

Jenže, jen být na LinkedIn nestačí. Jen necelá 3% českých uživatelů této sítě je zde správným způsobem aktivních a získává z LinkedIn zákazníky, klienty a zakázky. Což je obrovská příležitost pro každého, kdo se do těch správných aktivit pustí právě teď.

Kdo je na LinkedIn?

Manažeři firem, týmů, oddělení, divizí, poboček…, majitelé firem, odborníci a specialisté (IT, marketing, project management a další), rozhodovatelé, freelanceři… jsou na LinkedIn.
Mnozí z nich na jiných sítích (Facebook, Instagram) buďto vůbec nejsou, anebo je používají jako soukromé osoby, pro zábavu, propojování se s blízkými lidmi, a byznys je zde vůbec nezajímá.

Na LinkedIn je to ovšem jinak. Uživatelé LinkedIn jsou otevřeni novým kontaktům, informacím, inspiraci, i službám a produktům, které jim pomohou dosáhnou jejich pracovních, byznysových i osobních cílů.

B2B nebo B2C zákazníci?

Každý člen LinkedIn je na této síti ve dvou rolích:

  1. Jako majitel nebo zaměstnanec firmy. V této roli je zaměřen na dosahování výsledků a cílů firmy, týmu, projektu… Na zisk, efektivitu, inovace… V tu chvíli je to váš B2B zákazník.
  2. Jako soukromá osoba. V této roli je zaměřen na svou osobní spokojenost v různých oblastech života: práce, peníze, vztahy, osobní rozvoj, bydlení… V tu chvíli je to váš B2C zákazník.

Díky tomu je LinkedIn vhodný marketingovýprodejní nástroj pro B2B i B2C byznys.

LinkedIn není jen další databáze kontaktů

Bylo by velkou chybou přistupovat k LinkedIn jen jako k databázi kontaktů. Přístup ve stylu zaregistrovat se na LinkedIn, vyhledat si cílové osoby a hned je žádat o schůzku nebo rovnou prodávat, nefunguje. Protože to není nic jiného než oslovování studených kontaktů.

Cesta k vašim novým zákazníkům na LinkedIn vede přes cílené propojování se, navazování a budování vztahů a získávání důvěry.

Prodej na LinkedIn stojí na 3 pilířích:
Profil, Kontakty a Budování značky.

Nástrojem budování značky a získávání důvěry je pravidelná komunikace s vaším cílovým publikem – potenciálními zákazníky. Pravidelné sdílení zajímavého a hodnotného obsahu vás dovede ke kontaktům, se kterými byste se jinde a jinak nedostali. Získá vám jejich důvěru a pomůže vám je přeměnit na vaše nové zákazníky.

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Chcete se naučit získávat nové zákazníky z LinkedIn? Přijďte na můj seminář: 

Jana Bártíková
Jsem autorka Linked Akademie, jediného uceleného kurzu, jak ovládnout LinkedIn, u nás. Učím vás, jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Jednotlivcům i firmám předávám své know how získané aktivním používáním sítě LinkedIn a učením se od zahraničních expertů.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..