Jak (ne)prodávat na LinkedIn

Jak NEPRODÁVAT na LinkedIn

LinkedIn je skvělým nástrojem pro byznys. Když ho používáte pravidelně a správně, dokáže vám už po 3 – 6 měsících generovat kvalitní obchodní leady.

Co vám doporučuji NEDĚLAT, aby se z LinkedIn stal trvalý zdroj vašich zákazníků?

1. Přijít a hned prodávat 

Přijali jste pozvání a hned vám přišla zpráva se super skvělou nabídkou „speciálně pro vás“?

Nebo snad takové „skvělé“ nabídky formou copy-past rozesíláte? Tak to je dost zásadní chyba.

Tato aktivita má jediný efekt: svoji nové spojení okamžitě naštvete. Je to spam a je to nejlepší cesta, jak si zkazit dobré jméno a popudit spoustu lidí. A nezískat žádný obchod na LinkedIn.

2. Prodávat v každém příspěvku

LinkedIn nefunguje jako trh. Pokud budete na LinkedIn rozesílat zprávy a publikovat jen příspěvky ve stylu „Nabízím, Objednejte si, Zaregistrujte se nebo Kupte si“, nebude vás nikdo sledovat. Proč taky? Co by z toho měl?

Lidé nechtějí, abychom jim něco nabízeli, prodávali. Ale chtějí kupovat.

Jaký je v tom rozdíl?

Lidé chtějí kupovat, když se proto sami rozhodnout. A k tomu je můžete na LinkedIn dovést.

Cílené propojování > komunikace > získávání si důvěry. Tohle vám LinkedIn umožní a tohle je cesta k přitahování si poptávek a leadů.

3. Vytěžovat LinkedIn jako databázi studených kontaktů

Nezáleží, jaký typ účtu využíváte. Ve chvíli, kdy najdete na LinkedIn zákazníka a hned po propojení mu něco nabízíte nebo mu navrhujete schůzku, snižujete svou šanci na nový byznys z LinkedIn

Oslovování na studeno na LinkedIn nefunguje stejně, jako kdekoliv jinde. LinkedIn je však skvělým nástrojem na „předehřátí“ kontaktů a zvýšení úspěšnosti telefonátů a schůzek.

ZNÁT – LÍBIT SE – VĚŘIT > KOUPIT. To cesta zákazníka, kterou s ním můžete na LinkedIn projít a připravit si ho pro úspěšné jednání.

4. Psát na LinkedIn facebookové příspěvky

Příspěvky, kde se ptáte své sítě, jaké fixy na flipchart používají nebo kde jim sdělujete, jak jste cestou na schůzku zmokli, vám nové zákazníky nepřivedou. Možná, že vám získají hodně lajků a komentářů, ale zákazníky ne.

LinkedIn není Facebook. Komunikujete zde s jinou skupinou uživatelů, která zde má jiné potřeby a cíle.

Členové sítě LinkedIn jsou otevřeni informacím, které jim pomohou dosahovat jejich pracovních cílů, být v obraze ve svém oboru, předhonit konkurenci, být efektivnější, inovativní… Takový obsah jim dávejte. Takový obsah vám získává důvěru a generuje nové zákazníky.

5. Stavět svou firemní strategii na LinkedIn jen na firemní stránce

Firemní stránka na LinkedIn je skvělým pomocníkem a měla by být součástí firemní strategie na této síti. Avšak sama o sobě vám nový byznys nepřivede.

Jen z firemní stránky budete těžko cíleně oslovovat ty správné lidi na správných pozicích ve správných firmách. A získávat si jejich důvěru. To jde totiž směrem firma > člověk velmi špatně. 

Chybí zde totiž nejen výhoda nástrojů, které fungují na osobních profilech, ale hlavě mezilidská interakce. Ta je tím nejsilnějším nástrojem získávání důvěry a následně nového byznysu.

Zapojte do své strategie AMBASADORY. Zaměstnance ve firmě, kteří se budou cíleně propojovat s vašimi potenciálními zákazníky, komunikovat s nim, získávat si důvěru a přeměňovat je v leady. Ambasadoring je nejúspěšnější firemní strategie na LinkedIn.

6. Jít do toho bez cíle a strategie

Vyplnit si dobře profil, budovat si síť spojení, postovat příspěvky – to všechno je důležité. Ale pro získání nového byznysu to nestačí.

Než se do aktivit na LinkedIn pustíte, promyslete si své cíle a strategii. Co na téhle síti chcete způsobit a jak. Jaké mají být vaše výsledky a kdy. S kým se chcete propojovat a komunikovat a proč.. Co zde chcete komunikovat a co to má způsobit. Atd.  

Myslete přitom obchodně. Pokud do LinkedIn očekáváte jen to, že „se o vás bude vědět“, je to hodně málo. Při správné strategii vám LinkedIn bude dlouhodobě generovat nové zákazníky. A to už za ten čas, který do něj budete investovat, stojí.

Jak si správnou strategii postavit a jak ji prakticky aplikovat, to vás naučíme v našich kurzech >>>

Jana Bártíková

Přečtěte si také: Jak rozhýbat LinkedIn >>>

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn: 

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..